پرینتر سه بعدی, مقالات و آموزش ها

کاربرد پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

نقش پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

نقش پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

در این مقاله از وب سایت فروش انواع چاپگر سه بعدی قصد داریم انواع کاربرد پرینتر سه بعدی در علم پزشکی را برای شما مثال بزنیم. همان طور که قبلا گفته شد پزشکان و جراحان میتوانند ابزاری را که در جراحی نیاز دارند. ولی در دسترسشان نیست را ، با استفاده از نرم افزار طراحی کرده و با دستگاههای پرینتر سه بعدی آن را بسازند. اکثر مواقع بعضی جراحی ها به دلیل نبود ابزار های مناسب ممکن نیست ، اما با استفاده ار چاپگر های سه بعدی میتوان با هزینه کمتر و زمان کمتر ابزار های لازم را ساخت.

ساخت قلب با کمک پرینتر سه بعدی

دانشمندانی در سوئیس یک قلب سیلیکونی به صورت سه بعدی چاپ کرده اند که مانند قلب واقعی انسان کار کرده و پمپاژ میکند. هدف این دانشمندان این است که قلب مصنوعی ایجاد شود که تقریباً به اندازه قلب بیمار باشد. در واقع از قلب انسان تا حد ممکن از لحاظ شکل و عملکرد تقلید کند.

هنگامی که محققان عملکرد قلب پرینت سه بعدی را ارزیابی کردند ، نتیجه گرفتند که این قلب بسیار شبیه قلب انسان است. همچنین مانند قلب انسان نیز حرکت می کند. اما قبل از بیرون آمدن زیر فشار فقط حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. اما هنوز به نتیجه قطعی برای ساخت یک قلب مانند قلب انسان نرسیده اند.

ساخت استخوان الاستیک در علم پزشکی

اگر بیمار شما کودکی در حال رشد است که به کاشت استخوان یا ترمیم نیاز دارد ، یک استخوان الاستیک می تواند انتخاب بسیار خوبی  باشد. استخوان‌های مصنوعی 3 بعدی چاپ شده موجود هستند که به سرعت بازسازی و رشد استخوان ها بسیار کمک میکنند. تاکنون استخوان هایپرلستیک با موفقیت در بدن انواع حیوانات کاشته شده اند. بنابراین میتوان متوجه شد که فرایند چاپ سه بعدی می تواند هر شکل از استخوان را که لازم است برای هر بیماری به صورت شخصی بسازد.

ساخت دندان ضد باکتری با پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

محققانی  در گرونینگن  هلند ، نه تنها یک دندان با پرینتر سه بعدی ساختند بلکه دندانی را ساختند که باکتری را نیز از بین میبرد. مواد دندان از رزین های مصنوعی معمولی با یون های آمونیوم کواترنر با بار مثبت ساخته شده است. هنگامی که این ماده با غشای باکتری با بار منفی روبرو می شود ، میکروب ها را از بین می برد. محققان دریافتند که 99% باکتریهای موجود در پلیمر ضد باکتریایی که تولید کردند.

طراحی و ساخت گوش بیونیک با استفاده از پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

دانشمندان دانشگاه پرینستون  نیویورک ، گوش بیونیک را با استفاده از پرینتر سه بعدی چاپ کرده اند که ترکیبی از آنتن کویل کوچک با غضروف است. محققان به‌این‌نتیجه‌رسیده اند که گوش می‌تواند فرکانس های رادیویی را بسیار فراتر از حد توانایی طبیعی انسان است را بشنوند. دانشمندان با استفاده از یک پرینتر سه بعدی خارج و با استفاده از غضروب گوساله و مواد مورد نیاز این گوش بیونیک را ساختند. این نخستین‌باری‌است که از چاپ سه بعدی به‌طور موثری برای بافت درهم آمیخته با تکنولوژی  الکترونیک استفاده می شود. در اصل ، گوش بیونیک می تواند برای ترمیم یا تقویت شنوایی انسان مورد استفاده قرار گیرد. با این حال ، دانشمندان هشدار دادند که هنوز هم باید کارها و آزمایشهای بعدی انجام شود تا این فناوری برای بیماران استفاده شود.

طراحی و ساخت پوست با کمک پرینتر سه بعدی در علم پزشکی

محققان در کانادا چاپگر سه بعدی دستی را ایجاد کرده‌اند که برای‌پوشاندن و بهبود زخم‌های‌عمیق ورق‌های باریک از بافت‌پوست ایجاد‌می‌کند. این اولین دستگاهی است که باعث ایجاد بافت صورت به صورت یکجا می شود و می تواند مراقبت از سوختگی را متحول‌کند.

طراحي و ساخت اولين کبد مصنوعي انسان با استفاده از چاپگر سه بعدي

کبد با 1.36 کيلوگرم وزن، بزرگ‌ترين ارگان داخلي بدن است که بيش از 500 عملکرد حياتي را کنترل مي‌کند. مهم‌ترين وظيفه کبد، فيلترکردن خوني است که از دستگاه گوارش وارد کبد مي‌شود و قرار است در سراسر بدن جريان يابد. تمام مواد سمي و مضر خون در کبد جدا مي‌شوند. کبد با توليد صفرا، چربي غذا را تجزيه کرده و آن را تبديل به انرژي مي‌کند؛ ذخيره قند بدن نيز بر عهده کبد است.

سامو ماشین ارائه دهنده انواع پرینتر سه بعدی

شرکت سامو ماشین در تلاش است نمونه های صنعتی و خانگی انواع پرینتر و اسکنرهای سه بعدی و مواد مصرفی آنها را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار متقضیان و مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد.

ارتباط با سامو ماشین
  • پست الکترونیکی سامو ماشین:samomachine2020@gmail.com
  • تلفن همراه: (سوالات متداول ,  مشاوره قبل از خرید وسوال های فنی درباره محصول)  : 09120992817
  • تلفن پیگیری سفارشات : 09120992817

سامو ماشین در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *