پرینتر سه بعدی, پرینتر سه بعدی, مقالات و آموزش ها

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی

در این مقاله به نقش پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی اشاره خواهیم کرد. اخیرا چاپ سه بعدي، کاربردهاي زیادی در حوزه سلامت جامعه جهاني معرفي کرده است. پرینتر سه بعدی در پزشکی و مهندسی پزشکی انقلابی پر از اتفاق خارق العاده رقم زده است. ساخت اعضای بدن در مهندسی پزشکی با چاپ سه بعدی باعث تحول و تقویت صنایع مختلف می شود و صنعت پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. تقریباً 13% از کل درآمد چاپ سه بعدی از صنایع پزشکی است.

مزایای چاپ سه بعدی در صنعت پزشکی

فرآیندهای اسکن دقیق و تصویربرداری یکی از  قسمت های  ضروری در صنعت پزشکی است. حتما میدانید که از اسکن لیزر برای گرفتن تصاویر دقیق از سطح یک سوژه استفاده می شود ، در حالی که از اسکن CT و تصویربرداری MRI برای دستیابی به تصاویری از استخوان ها و بافت ها استفاده می شود.

نرم افزار های مدرن پرینتر های سه بعدی میتوانند در مدت کوتاه و به طور دقیق، این تصاویر پزشکی را به مدل های کامل تبدیل کند و بعد از آن پزشکان توسط چاپ سه بعدی از آنها استفاده کنند. از خدمات چاپ سه بعدی در صورت تقاضا می توان برای ساخت سریع تجهیزات پزشکی برای بیماران نیازمند استفاده کرد.

پرینتر سه بعدی صنعتی

پرینتر سه بعدی صنعتی در ابعاد بزرگ تر و با دقت بهتری کار چاپ را انجام می دهد و از آن جایی که صنعت پزشکی گاها نیازمند جزئیات بسیار زیاد و البته ابعادی به اندازه پای انسان دارد، آشنایی با این پرینتر هم برای شما مفید خواهد بود.

مقرون به صرفه بودن  پرینتر سه بعدی در مدت زمان کم
  • پرینتر سه بعدی امکان چاپ تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی سه بعدی را نیز فراهم می کند.
  • همینطور امکان چاپ قطعات پلاستیکی سه بعدی تجهیزات وجود دارد.
  • استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی هزینه و زمان صرف‌شده در انتظار دریافت دستگاه‌پزشکی جدید از تأمین‌کنندگان‌خارجی را به‌شدت کاهش‌می‌دهد.
  • میتوان هر اندازه که تجهیزات پزشکی نیاز بود بدون صرف وقت و هزینه بالا با استفاده از آن تولید کرد.
  • علاوه بر این ، فرایند تولید و کاربردهای بیشتر نیز آسان تر است. اینکار باعث میشود تا تمام تجهیزات صنعت پزشکی ساخته شده را به هر منطقه ای که نیاز است ارسال کرد.
دقت بالا با استفاده از  پرینتر سه بعدی در صنعت پزشکی
  • چاپ سه بعدی نقش مهمی در آموزش پزشکان آینده و آماده سازی برای انجام عملیات واقعی دارد.
  • تصاویر 2D مفید هستند. با این حال ، آنها تجسم کمی دارند و بخشی واقعی از انسان را نشان نمی دهند.
  • از طرف دیگر ، چاپ سه بعدی ، مدلهایی را ارائه می دهد که به نظر واقعی می رسند.از قطعات واقعی انسان تقلید می کنند. این امر باعث می شود فرآیند عملیاتی دقیق تر و موثرتر شود.
طراحی و ساخت انحصاری محصولات با استفاده از پرینتر سه بعدی

ساخت پروتز برای یک بیماربه روش سنتی بسیار گران است زیرا آنها باید برای فرد شخصی سازی و به صورت تک تولید شوند. چاپگرهای سه بعدی به کاربران آزادی انتخاب می دهند. همچنین پرینترهای سه بعدی این امکان را می دهد که پروتزها با قیمتی پایین تر به صورت گسترده تر و بیشتر در دسترس قرار گیرند. مثلا بیمار میتواند طرح ها ، فرم ها ، اندازه و رنگ پروتزهای مختلف را ببنید و هرکدام را که خواست انتخاب کند. یعنی هر قطعه چاپی سه بعدی که ساخته میشود مختص یک نفر باشد.

فناوری پیشرفته

در صنعت پزشکی پزشکان در آینده می توانند در ساخت اندام ها توسط پرینتر های سه بعدی اقدام کنند. آموزش قطعات چاپی مانند اندام های انسان ، کیفیت مهارتهایی را که پزشکان در طول آموزش و معالجه پزشکی بیماران به دست می آورند ، افزایش می دهد. با اینکار خیلی از مریض ها را با بیماری های که تا الان درمانی برای آنها کشف نشده را میتوان بهبود بخشید.

مراقبت ساده از اجزا ساخته شده

پرینترهای سه بعدی پروتزهایی با هزینه کم ایجاد می کنند که افراد به آنها احتیاج دارند ، به عنوان مثال: برای افرادی که توانایی خرید پروتز را ندارند ، یک راه حل مقرون به صرفه است که یک جزء از اندام آنها را طراحی و چاپ کند. تجهیزات صنعت پزشکی کم هزینه در کشورهای فقر زده و مناطق دور افتاده دارای اهمیت بالایی است. اما اگر از فناوری پرینتر های سه بعدی استفاده شود میتوان به راحتی هر بیماری را درمان کرد. چاپ سه بعدی باعث می شود بدون نیاز به حمل و نقل دائم تجهیزات پزشکی، تنها با یک دستگاه در محل تمام تجهیزاتی که پزشکان به آن نیاز دارند را تولید کرد.

سامو ماشین ارائه دهنده انواع پرینتر سه بعدی

شرکت سامو ماشین در تلاش است نمونه های صنعتی و خانگی انواع پرینتر و اسکنرهای سه بعدی و مواد مصرفی آنها را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار متقضیان و مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد.

ارتباط با سامو ماشین
  • پست الکترونیکی سامو ماشین:samomachine2020@gmail.com
  • تلفن همراه: (سوالات متداول ,  مشاوره قبل از خرید وسوال های فنی درباره محصول)  : 09120992817
  • تلفن پیگیری سفارشات : 09120992817

سامو ماشین در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *