پرینتر سه بعدی, مقالات و آموزش ها

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت خودروسازی

نقش پرینتر سه بعدی در صنعت خودروسازی

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت خودروسازی

فناوری های پرینت سه بعدی به طور گسترده ای در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند که ما در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی این امکان را برای خودروسازان فراهم می سازد تا فرایند ایجاد اصلاحات و تغییرات را با سرعت بالا و بدون تأخیر در عین کاهش هزینه انجام دهند که با استفاده از روش های تولید سنتی امکان پذیر نمی باشد.  بسیاری از محصولات بوده‌اند که وجود خارجی نداشتند اما با استفاده از پرینتر های سه بعدی به واقعیت تبدیل‌شده است.

مزایای استفاده از پرینتر سه بعدی در صنعت خودروسازی

  • کاهش زمان عرضه محصولات به بازار
  • حذف هزینه های اضافی در خط تولید
  • ساخت قطعات با هندسه پیچیده

کاهش هزینه تولید قطعات پیچیده در صنعت خودروسازی با استفاده از پرینتر سه بعدی

تولیدکنندگان خودرو که به صورت انحصاری با تیراژ محدود خودرو تولید می کنند از تکنولوژی چاپ قطعات سه بعدی  برای قطعات پیچیده استفاده می کنند. برای تولیدکنندگانی مانند بوگاتی و کونیگزگ، چاپ سه بعدی می تواند هزینه تولید نمونه های اولیه را کاهش داده و امکان منحصر به فرد بودن را به خودروهای آن ها اضافه کند. گرچه پرینت سه بعدی برخی از قطعات پیشرفته برای استفاده نهایی منطقی است، اما در مقیاس بزرگ صرفه اقتصادی ندارد. به همین دلیل قطعات پرینت سه بعدی را در خط تولید هایی با تیراژ بالا پیدا نخواهید کرد.

انواع نقش پرینتر سه بعدی در صنعت‌خودروسازی

ساخت لوازم و ابزار خودرو سازی

کارخانجات خودرو و تأمین کنندگان قطعات از هزاران وسایل و لوازم جانبی سفارشی استفاده می کنند ، اگر در هر شرایطی یکی از این ابزار ها نباشد به طور کلی کار انجام نمیشود. با پرینتر های سه بعدی حتی میتوان ابزار های مهم در خودرو سازی را ساخت. اید خرید و یا سفارش یک ابزار برای کارخانه ها و شرکت های خودروئ سازی روزها زمان ببرد. اما با داشتن یک دستگاه پرینتر سه بعدی میتوان در کمترین زمان ابزاری که نیاز به آن است را تولید کرد.

تولید قطعات یدکی با پرینتر سه بعدی

قطعات یدکی از خیلی قبل تر ها چالشی برای صنعت خودرو بوده است. تقاضای لوازم یدکی روز به روز بیشتر شده و با بالا رفتن مدل خودرو ها لوازم یدکی آنها نیز تغییر می کند. چاپگر های سه بعدی از موقعیت مناسبی برخوردار هستند تا تأثیر مثبتی بر مشکل قطعات یدکی صنعت خودرو بگذارند. با نرم افزار های طراحی پرینتر سه بعدی میتوان هر کدام از قطعات یدکی را طراحی کرده و توسط دستگاه چاپگر آنها را ساخت. حتی میتوان با استفاده از دستگاه پرینتر سه بعدی قطعات یدکی خودرو هایی که سالهاست لوازم یدکی آنها وجود ندارند نیز ساخت.

تولید قطعات سفارشی در صنعت خودروسازی

چاپ سه بعدی به تولید کنندگان قابلیت های جدید و  گسترده ای برای تولید قطعات سفارشی می دهد. شرکت های خودرو سازی میتوانند قسمتی را برای مشتریان در نظر بگیرند تا بعضی از قسمت ها را خودشان طراحی کنند. پرینتر های سه بعدی این امکان را میدهد تا هر فردی خودروی مختص به خودش را داشته باشد.

تاثیر  چاپگر یا پرینتر سه بعدی در بازار خودرو

در حالی که به نظر می رسد همه در حال حاضر از چاپ سه بعدی برای نمونه سازی استفاده می کنند ، اما هنوز آنطور که باید این تکنولوژی در صنعت خودروسازی جا پیدا نکرده است. بیشتر خودرو سازان در حدود نمونه سازی سریع برای طراحی خودرو هستند تا ایرادهای اصلی را برای طراحی کاهش دهند . اما پرینترهای سه بعدی کم هزینه در حال رشد هستند و به مهندسین این امکان را می دهند که یک طرح را برای فرم و تناسب آزمایش کنند.

نتیجه گیری یا کلام آحر

هم اکنون، از چاپ سه بعدی در صنعت خودروسازی بیشتر به عنوان ابزاری برای تولید نمونه اولیه با سرعت بالا یا تولید قطعات برای استفاده نهایی استفاده می شود. در آینده نسبتاً نزدیک، ممکن است شاهد تعداد بیشتری از اتومبیل های دارای قطعات چاپ سه بعدی باشیم. تولیدکنندگان در تولید قطعات از مزایای کاهش قیمت به کمک چاپ سه بعدی بهره می برند، اما همچنان به دنبال چاپ قطعات سه بعدی برای استفاده نهایی هستند. علاوه بر قطعات سه بعدی چاپ شده، تعدادی خودرو نیز به صورت کامل تولید شده اند. با این حال این فناوری در حال حاضر امکان جایگزینی روند فعلی تولید وسایل نقلیه را ندارد. اما این توانایی را دارد كه در آینده بتواند جایگزین روش فعلی شود.

سامو ماشین ارائه دهنده انواع پرینتر سه بعدی

شرکت سامو ماشین در تلاش است نمونه های صنعتی و خانگی انواع پرینتر و اسکنرهای سه بعدی و مواد مصرفی آنها را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار متقضیان و مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد.

ارتباط با سامو ماشین
  • پست الکترونیکی سامو ماشین:samomachine2020@gmail.com
  • تلفن همراه: (سوالات متداول ,  مشاوره قبل از خرید وسوال های فنی درباره محصول)  : 09120992817
  • تلفن پیگیری سفارشات : 09120992817

سامو ماشین در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *