پرینتر سه بعدی, مقالات و آموزش ها

معرفی پرینتر سه بعدی فلزات

همه چیز درباره پرینتر سه بعدی فلزات

همه چیز درباره پرینتر سه بعدی فلزات

در این مقاله از وب سایت فروش انواع پرینتر سه بعدی سامو ماشین قصد داریم همه چیز درباره پرینتر سه بعدی فلزات یا چاپگر سه بعدی را ارائه دهیم.در این زمینه هر ماده ترکیبی منحصر به فرد از خصوصیات عملی و زیبایی را متناسب با انواع محصولات ارائه می دهد ، از جمله نمونه های اولیه ، مینیاتورها ، جواهرات ، قطعات کاربردی یا حتی وسایل آشپزخانه. امروزه چاپگرهای سه بعدی فلزات به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

هر ماده، ترکیبی منحصر به فرد از خصوصیات عملی و زیبایی شناختی را متناسب با انواع محصولات، اعم از نمونه های اولیه ، مینیاتورها ، جواهرات ، قطعات کاربردی یا حتی وسایل آشپزخانه ارائه می دهد.یکی از دلایل محبوبیت چاپگر سه بعدی فلزات این است که می توان قطعات را به صورت سریالی برای تولید انبوه چاپ کرد. در حقیقت ، برخی از قطعات تولید شده با چاپگر سه بعدی فلزات ، در حال حاضر به همان اندازه و حتی بهتر از قطعات ساخته شده با روش های قدیمی هستند.

فرآیند چاپ سه بعدی فلزات توسط پرینتر سه بعدی فلزات چگونه انجام می شود؟

  • فرآیند های (SLM) و (DMLS) دو فرآیند تولید مواد افزودنی فلزی هستند که متعلق به خانواده چاپ سه بعدی پودر فیوژن است. این دو فناوری شباهتهای زیادی دارند: هر دو از لیزر برای اسکن و انتخاب ذرات پودر فلز ، به طور انتخابی ذوب می کنند ، آنها را به هم می چسبانند و یک لایه به لایه می سازند.
  • همچنین ، مواد مورد استفاده در هر دو فرآیند ، فلزاتی هستند که به صورت دانه ای در می آیند. اختلافات بین SLM و DMLS به اصول فرآیند اتصال ذرات  می رسد. SLM از پودرهای فلزی با دمای ذوب منفرد استفاده می کند و ذرات را کاملاً ذوب می کند ، در حالی که در DMLS پودر از موادی با نقاط ذوب متغیر تشکیل شده است.
  • SLM قطعات را از یک فلز منفرد تولید می کند ، در حالی که DMLS قطعاتی را از آلیاژهای فلزی تولید می کند. هر دو SLM و DMLS در برنامه های صنعتی برای ایجاد محصولات مهندسی با استفاده نهایی استفاده می شوند.
  • فرآیندهای تولید افزودنی دیگری نیز وجود دارد که می توان از آنها برای تولید قطعات فلزی متراکم استفاده کرد ، مانند ذوب پرتو الکترونی (EBM) و ساخت افزودنی اولتراسونیک (UAM).

تهیه پرونده برای پرینتر سه بعدی فلزات

اکنون که یک مدل  سه بعدی دارید ، مرحله بعدی تهیه پرونده برای چاپگر سه بعدی شما است. چاپگر سه بعدی فلزات، یک فناوری مبتنی بر لیزر است که از فلزات پودری استفاده می کند. شبیه به لیزر Sintering ، یک لیزر با قدرت بالا به طور انتخابی ذرات را در بستر پودر به هم متصل می کند. در حالی که دستگاه لایه هایی از پودر فلزی را توزیع می کند. سازه های پشتیبانی به طور خودکار در همان ماده به طور خودکار تولید و ساخته می شوند و بعداً به صورت دستی از بین می روند. پس از اتمام قطعه تحت عملیات گرما قرار می گیرد.

برش: از مدل سه بعدی تا چاپ سه بعدی

برش، تقسیم یک مدل سه بعدی به صدها یا هزاران لایه افقی است و با نرم افزار برش انجام می شود. برخی از پرینترهای سه بعدی دارای برش داخلی
هستند و به شما امکان می دهند پرونده خام .stl ، .obj یا حتی فایل CAD را تغذیه کنید.

وقتی پرونده شما برش داده شد، آماده ارسال به چاپگر سه بعدی شما است. این کار از طریق USB ، SD کارت یا اینترنت قابل انجام است. مدل سه بعدی برش داده شده شما اکنون آماده است تا به صورت لایه ای به صورت سه بعدی چاپ شود.

نمونه هایی از چاپ سه بعدی توسط پرینتر سه بعدی فلزات

چاپ سه بعدی بسیاری از فناوری ها و مواد را شامل می شود زیرا چاپ سه بعدی تقریباً در تمام صنایعی که فکر می کنید استفاده می شود.

چند مثال:

  • محصولات مصرفی (عینک ، کفش ، طراحی ،مبلمان)
  • تمامی محصولات صنعتی (ابزارهای تولید ، نمونه هایاولیه ، قطعات کاربردی نهایی)
  • محصولات دندانپزشکی
  • مبحث اعضای مصنوعی
  •  مدل های مقیاس معماری و ماکت
  •  بازسازی فسیل ها
  •  تکثیر آثار باستانی
  • بازسازی شواهد در آسیب شناسی پزشکی قانونی
  •  غرفه های فیلم
سامو ماشین ارائه دهنده انواع پرینتر سه بعدی

شرکت سامو ماشین در تلاش است نمونه های صنعتی و خانگی انواع پرینتر و اسکنرهای سه بعدی و مواد مصرفی آنها را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در اختیار متقضیان و مصرف کنندگان ایرانی قرار دهد.

ارتباط با سامو ماشین
  • پست الکترونیکی سامو ماشین:samomachine2020@gmail.com
  • تلفن همراه: (سوالات متداول ,  مشاوره قبل از خرید وسوال های فنی درباره محصول)  : 09120992817
  • تلفن پیگیری سفارشات : 09120992817

سامو ماشین در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *